INFO VEDR. COVID-19 OG ARRANGEMENTER I VIFTEN

Du kan trygt købe billetter til biografen og arrangementer i Viften.
Vi følger myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler.

Som følge af Covid-19 er der indført begrænset kapacitet på blandt andet spillesteder og biografer i Danmark.
Det betyder at Viften har været nødt til at nedjustere kapaciteten på vores koncerter og shows og i biografen for at efterleve myndighedernes nuværende krav.

Det betyder også, at vi kan blive nødt til, at omplacere vores gæster i. De nye retningslinjer til afstand kan desværre medføre, at nogle af vores gæster, vil få annulleret deres billetter for at vi kan leve op til afstandskravene.

Dette er gældende for koncerter, teater og shows i Viften:
Grundet sundhedsmyndighedernes afstandskrav ved offentlige arrangementer kan vi maksimalt have 192 gæster i salen. 
Alle arrangementer bliver dette efterår ændret til unumm. sidde pladser. Af samme grund er vi nødt til at omplacere vores gæster for at sikre, at vi overholder kravet om passende afstand. 
Dvs. at vi desværre ikke kan sikre, at du kan beholde dit nuværende plads/sæde. Den gode nyhed er at der kun er gode sæder på vores tribune.
Vi seater publikum ved ankomst.
Bliver arrangenementer aflyst eller flyttet til nye datoer (med mulighed for refusion af billet), Vil alle berørte kunder fået besked via mail.
Har du fysisk købt en billet til en af vores koncert- eller teaterforestillinger i Viftens billetsalg, kan du få den refunderet ved at henvende dig i til vores billetsalg i caféen.
Alternativt kan du også kontakte Ticketmaster´s servicecenter på mail: servicecenter@ticketmaster.dk og oplyse ordrenummeret samt de sidste 4 cifre i kortnummeret brugt til betaling.

 

Derudover vil følgende være gældende:

• Vi lukker publikum ind ved hovedindgangen, hvor vi også scanner billetter. Skinner solen står vi udenfor. Køen til hovedindgangen er derfor også ude i det fri. Vi anbefaler at du kommer i god tid dvs. 45 min før showets start. Vi åbner dørene til salen 1 time før show start.

Ved indgangen er det obligatorisk at benytte håndspritten, som vi også har placeret flere steder i huset. Efter vi har scannet din billet, har du mulighed for at svinge forbi baren og købe noget at drikke, og herefter vil du blive seatet i salen.
Publikum placeres sikkert i salen (ét sædes mellemrum mellem hver person). 
Du vil desværre ikke kunne vende tilbage til baren og købe mere efterfølgende.

•    Der vil ikke være mulighed for garderobe, så derfor må du tage overtøjet med i salen. Lad derfor gerneden store jakke blive hjemme.

•    Når showet er slut, skal du blive siddende på din plads, indtil du får besked på at forlade den. Vi tømmer salen række for række.
Der vil ikke være mulighed for at opholde sig i vores café/foyer efterfølgende.
Vi sørger for ekstra udgange så publikum lettere kan komme ud af salen.

Vi passer på vores publikum
Vi har selvfølgelig fokus på ekstra rengøring af kontaktpunkter og UV desinficering af stole og tribune 

Derudover beder vi om, at du overholder sundhedsmyndighedernes anbefalinger:
- Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
- Host eller nys i dit ærme
- Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
- Hold afstand – bed andre tage hensyn

BLIV HJEMME VED SYGDOM ELLER HVIS DU ER KARANTÆNERAMT:
Oplever du sygdomssymptomer, bør du blive hjemme, så du ikke udsætter andre for smittefare
Har du været i udlandet inden for de seneste 14 dage før datoen for arrangementet, bør du blive hjemme.

FØLG SUNDHEDSSTYRELSENS ANBEFALINGER HER: WWW.SST.DK/CORONA

Vi glæder os til at se dig!

 

 

Dette er gældende for biografvisningerne:
Vi har opsat håndsprit, ændret på flowet i vores foyer, lavet afskærmninger og indført ekstra rengøring af kontaktpunkter.
Som et helt nyt tiltag UV desinficerer vi biografen for at højne kvaliteten af rengøringen! 
Som et supplement til den allerede ekstra rengøring i Viften har vi valgt at benytte os af UV desinfisering som bl.a. også anvendes i hospitaler, klinikker, optikere, plejehjem og laboratorier mm.

Når vi lægger program, tager vi ekstra hensyn, således at vores gæster i højere grad fordeles ud på forskellige tidspunkter.

Det vil fremover ikke være muligt at reservere sine billetter hjemmefra, de skal derimod betales online. Man kan stadig købe direkte i biografen, men vi opfordrer vores gæster til at ordne det hjemmefra, så vi kan bruge vores energi på at give jer den bedste biografoplevelse.

- Vores billetsystem skaber automatisk plads mellem de billetter du køber, og de andre biografgæsters købte billetter. Det betyder at grupper vil kunne sidde samlet, med afstand til andre gæster.

- Sædekapaciteten i salene er begrænset og følger de gældende vejledninger fra myndighederne.

- Vi opfordrer jer til at bruge betalingskort hvis i skal handle i vores kiosk.

- Og så beder vi jer bruge biografsalens udgang når filmen er slut, så vi bedre kan styre flowet af gæster hos os i vores foyer.

- Er der show i salen på samme tidspunkt som en biografvisning, vil det være nødudgangen der benytts som udgang. Vores personale vil vise vej.

 

Vi passer på vores publikum
Vi har selvfølgelig fokus på ekstra rengøring af kontaktpunkter og UV desinficering af stole.

Derudover beder vi om, at du overholder sundhedsmyndighedernes anbefalinger:
- Vask dine hænder tit eller brug håndsprit
- Host eller nys i dit ærme
- Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt
- Hold afstand – bed andre tage hensyn

BLIV HJEMME VED SYGDOM ELLER HVIS DU ER KARANTÆNERAMT:
Oplever du sygdomssymptomer, bør du blive hjemme, så du ikke udsætter andre for smittefare
Har du været i udlandet inden for de seneste 14 dage før datoen for arrangementet, bør du blive hjemme.

FØLG SUNDHEDSSTYRELSENS ANBEFALINGER HER: WWW.SST.DK/CORONA

Vi glæder os til at se dig!